Söni 2001. Kft. – Paks biztonság nagykövete

A biztonság valóban egybeforrt a nevünkkel és sokan tényleg Paks biztonság nagyköveteként emlegetik a Söni 2001. Kft. Pakson és környékén.

Büszkék vagyunk rá, hogy közel 20 éve állunk komplex vagyonvédelmi szolgáltatásokkal Paks és környéki partnereink rendelkezésére. Illetve, hogy a közel 20 éves működésünk alatt, egyszer sem volt példa arra, hogy ügyfeleink betörés áldozatává váltak volna, mert éles helyzetben nem volt olyan eset, hogy a rendszerünk csődöt mondott volna. Ügyfeleink tudják, velünk biztonságban vannak, mert a háttérből figyelve hatékonyan dolgozunk. Most Schönhardt Pál tulajdonost faggattuk, hogy néhány apróságot eláruljon magukról.

Adja magát az első kérdés, mióta működik a cég távfelügyeleti része. De, ami érdekesebb, miért gondoltad, hogy ezzel fogsz foglalkozni?
Schönhardt Pál (SP): Ahogy a cég nevében is szerepel, a vállalkozás 2001-ben jött létre. Vállalkozói létem az 1990-es évek elején kezdődött, ami kezdetben egyéni vállalkozást jelentett. Abban az időben még sokszor lehetett látni/hallani üvöltő szirénákat, melyekről az emberek azt sem tudták, pontosan honnan, melyik épületből szólnak. Ám a legnagyobb problémát abban láttam, hogy senki nem foglalkozott velük. Úgy éreztem, ha senki nem figyel oda, akkor túl sok biztonsági érzést nem nyújthatnak az ügyfeleknek. Ekkor merült fel bennem először a távfelügyelet és a távfelügyeleti szolgáltatás ötlete. Ami idővel kezdett az ügyfelek körében egyre népszerűbb lenni, így rövid idő alatt jó irányba változtak a dolgok. Már nem volt olyan, hogy „senkit nem érdeklő” szirénázás, hiszen minden jelzésre volt intézkedés. Amint az tapasztalható, már csak elvétve hallható magányos, üvöltő sziréna. 2001 óta bejegyzett és elismert cégként tevékenykedünk. Ekkorra tehető a távfelügyeleti központunk létrehozása is.

Mi a legfontosabb a Söni 2001 Kft. számára a munka során alkalmazott rendszereket tekintve?
(SP): Tudom, hogy ez közhely, de a mi számunkra a legfontosabb, hogy csakis olyan rendszereket üzemeltetünk, amelyek a maguk kategóriájában tökéletesek. Mindig a legmodernebb eszközöket használjuk és a technika fejlődésével mi is folyamatosan fejlesztjük rendszereinket. Manapság a legmodernebb vagyonvédelmi adatátviteli mód a GPRS alapú technológia. Mi is ezt használjuk. Egyébként meg általában a kanadai gyártmányú Paradox márkájú riasztórendszereket szereljük be. Ez ma Magyarországon a legmegbízhatóbb termékcsalád. Valamint az ő magyar képviseletüknek van a legmagasabb szintű szakmai háttere is.

Mire vagy a legbüszkébb a munkával kapcsolatban?
(SP): Arra, hogy a közel 20 éves működésünk alatt, egyszer sem volt példa rá, hogy ügyfeleink azért váltak volna betörés áldozatává, mert éles helyzetben a rendszerünk csődöt mondott. Arra, hogy remek kollégáim vannak, akik nagy szakértelemmel és lelkiismeretesen végzik a munkájukat. Arra, hogy képesek vagyunk az ügyfeleink elvárásai felett teljesíteni.

Mit tudnak a kollégáid?
(SP): Először is fontosnak tartom, hogy minden terepen is dolgozó kollégám jól képzett, ügyfelekkel jól kommunikáló szakember, aki rendelkezik vagyonvédelmi szerelő szakképesítéssel. Mivel a riasztórendszerek fejlődnek, mi is mindig folyamatosan képezzük magunkat. Legfőképp a riasztóközpontok és a távfelügyeletre történő jelátvitel szerepel a képzési anyagokban. Még én sem vagyok kivétel, mert úgy gondolom, hogy egy vezető és a cége minőségét az mutatja meg, milyen mércét állít saját magának. Nálam ez a mérce magas. A kollégáimtól is hasonlót várok.

Mit tud a Söni 2001 Kft., amit a versenytársak nem?
(SP): Hosszú ideje stabil szerelőgárdával, járőrcsapattal dolgozunk. A távfelügyelet mellett a vagyonvédelem, a betörésvédelem, a tűzjelző-rendszerek telepítése (karbantartása) és a kaputechnika szolgáltatásunk is az ügyfelek biztonságát szolgálja. Garanciákkal és a lehető legjobb feltételekkel. A mi cégünk végzi Paks és környékén a legnagyobb multicégek számára is a kivonuló szolgálatot. Például G4 Security, Multialarm stb. Ezen kívül még számos céggel vagyunk partneri, alvállalkozói kapcsolatban.

Melyik az a szolgáltatásotok, amit most a legérdemesebb igénybe venni?
(SP): Viccesen azt mondhatnám, hogy mindegyik. De nyilván a legfontosabb a családi házak, üzletek, cégek részére kialakított távfelügyeleti szolgáltatás, hiszen e nélkül egy riasztórendszer csak egy szimpla bútordarab. Akcióink is szoktak lenni, ezért a weblapunkon is érdemes néha böngészni a kedvező lehetőségeket és élni az ajánlatokkal.

Hogyan telik egy átlagos hétköznapotok?
(SP): Van a 24 órás szolgálat (diszpécser, járőr) és van a szerelőcsapat. Mivel a betörésvédelmi rendszer valós idejű jelzéseket küld központunkba, munkatársaink folyamatosan, a nap 24 órájában, éjjel-nappal monitoroznak. Reggel korán kezdünk a többi kollégával. Rögtön munkakezdéskor megbeszéljük az előző napi munkákat, majd a szerelők megkapják az aznapi feladatokat. Van, aki a karbantartásokat végzi és van, aki új rendszereket épít. De olyan is van, akire a szerviz feladatok ellátása vár. Minden kollégánk önállóan dolgozik, teljes szakmai háttértámogatással. Ha pedig valami halaszthatatlan műszaki probléma van, akkor bármikor tudunk szerelőt is küldeni.

Ha betörésjelzés van, akkor milyen gyorsan értek ki és hogyan zajlik ez a folyamat?
(SP): A távfelügyeleti szolgáltatással szemben előírás a 15 perces kiérkezési idő. Mi ennél lényegesen rövidebb idő alatt ki tudunk érni, hiszen Pakson belül ez körülbelül 1-5 perc, ami az időjárási és közlekedési viszonyok függvényében változhat. De még akkor is messze az előírás szerinti időn belül szoktunk kiérni. Ha betörés gyanúja áll fenn, a riasztók rögtön jeleznek központunkba, ahol a jelzés után járőreink azonnal a helyszínre indulnak és tüzetesen átvizsgálják az ingatlant, bár járőreink az ingatlanba nem mennek be, maximum az udvarba, ha az ügyfél ezt kéri és hozzájárul. Először is minden kétséget kizáróan meggyőződnek arról, hogy fenn áll-e az illetéktelen személyek behatolásának jelensége vagy esetleg valami más külső vétlen behatás miatt lépett működésbe a riasztó. Amennyiben betörés gyanúja áll fenn, haladéktalanul értesítjük a rendőrséget, akik megteszik a szükséges intézkedéseket. Mindemellett természetesen az ügyfelünket is tájékoztatjuk.

Mit történik, ha valakit tetten értek?
(SP): Mindenképp átadjuk a rendőrségnek, mint ahogy erre már volt is példa.

Tervez-e a cég komplex vagyonvédelmi rendszereket?
(SP): Igen. Betörésjelző, tűzjelző rendszereket, valamint kamerás megfigyelő rendszereket is. Érdemes már egy építkezés elején egyeztetni velünk, vagy igénybe venni ingyenes helyszíni felmérésünket. Ha már építkezéskor vagy felújításkor tudunk egyeztetni, akkor egy kompromisszummentes rendszert tudunk kiépíteni ügyfeleink számára, lényegesen kedvezőbb áron.

Megrendeléstől számítva, mennyi időn belül telepíti a Söni 2001 Kft. a választott biztonsági rendszert?
(SP): Ez nagyon sok mindentől függ. De szükség esetén akár néhány napon belül is tudjuk telepíteni. Egy átlagos családi ház telepítése általában 1 munkanap alatt elkészül, a vezeték nélküli rendszerek pedig akár néhány óra alatt is. Ráadásul a vezeték nélküli rendszereink előnye, hogy telepítésük során, nevükből adódóan is, nincsenek mindent elcsúfító vezetékek, sőt kosz és fúrás-faragás sem lesz a beszerelés során! Továbbá ezekhez a rendszerekhez is, mint általában minden típusú rendszerhez, készleten van minden eszköz, így az anyagbeszerzés nem okoz felesleges várakozást.

Milyen garanciát vállaltok a szolgáltatásaitokra?
(SP): Természetesen minden munkánkra garanciát vállalunk. Ezen kívül van felelősségbiztosításunk is, amely arra jelent garanciát, ha valami oknál fogva nem működne jól a rendszerünk. Ez a betörésből eredő károk esetén kártalanítja az ügyfelünket, de büszkén mondom, HOGY ERRE EDDIG MÉG SOHA NEM VOLT SZÜKSÉG.

Mi a legnagyobb siker számodra?
(SP): A mi szakmánkban az a legnagyobb siker, ha nem történik semmi, ha nincs esemény. Ez nem túl látványos, viszont a csend ebben az esetben igen beszédes. A legnagyobb siker az, hogy a fent említett felelősségbiztosításra még nem volt szükség és, amit már korábban említettem: a közel 20 éves működésünk alatt, egyszer sem volt példa rá, hogy ügyfeleink azért váltak volna betörés áldozatává, mert éles helyzetben a rendszerünk csődöt mondott.

közel 20 éves működésünk alatt, egyszer sem volt példa rá, hogy Paks és környékén lakó ügyfeleink azért váltak volna betörés áldozatává, mert éles helyzetben a rendszerünk csődöt mondott